Otroci s posebnimi potrebami ali rizičnimi dejavniki so v Vrtec Semedela vključeni skladno z zakonodajo in sicer Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ter od januarja 2019 dalje Zakonom o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami, ki spreminja sistem nudenja pomoči otrokom, ki imajo primanjkljaje, ovire oziroma motnje ali pa otrokom, pri katerih obstajajo rizični dejavniki za to.
Z novim zakonom naj bi otroci pomoč prejeli čim prej, starši pa vse potrebne informacije na enem mestu. Razvojne ambulante se bodo postopoma preoblikovale v centre za zgodnjo obravnavo, kjer otroka obravnavajo različni strokovnjaki in zanj predlagajo najustreznejše oblike pomoči.
Pri otroku lahko tekom razvoja opazimo različne izzive. Te lahko opazite starši, lahko jih opazimo v vrtcu. V kolikor jih opazimo v vrtcu, vas povabimo na pogovor in z opaženim seznanimo. Ob podanem soglasju in vašem strinjanju pripravimo obvestilo za OSEBNEGA PEDIATRA vašega otroka. Osebni pediater je vstopna točka usmerjanja. Nanj se lahko obrnete tudi starši sami in nas o tem obvestite. Pediatru opišete težave, ta pa vas usmeri v RAZVOJNO AMBULANTO (Zdravstveni dom Koper). V razvojni ambulanti so zaposleni: zdravnik specialist pediater, diplomirana medicinska sestra, srednja medicinska sestra ali administrator, fizioterapevti, delovni terapevti, logopedi, psihologi, strokovni delavci s področja specialne in rehabilitacijske pedagogike in socialni delavci ter po potrebi drugi strokovnjaki.
Pediater v RA s CZO se po pregledu otroka odloči, h kateremu strokovnemu delavcu (ali več strokovnim delavcem) znotraj centra bo še napotil otroka s starši na podrobnejši pregled. Po opravljenih pregledih se skliče timski sestanek strokovnih delavcev centra ali pa multidisciplinarni tim, na katerem poleg strokovnjakov iz RA s CZO sodeluje tudi vrtec v katerega je otrok vključen. Na tem sestanku se predstavijo ugotovitve in se predlaga način pomoči otroku doma in v vrtcu ter način pomoči družini (če je to potrebno). Rezultat timskega sestanka je zapisnik, ki postane uradni dokument (kot prej odločba o usmeritvi). V njem so že lahko zapisane potrebne prilagoditve za otroka (prostor, igrače, časovne prilagoditve ipd.), zapiše se ali otrok potrebuje spremljevalca v vrtcu, zapiše se program, v katerega se vključi otrok (v t.i. redne oddelke vrtca ali t.i. razvojne oddelke). Na osnovi zapisnika se otroku nudi pomoč v vrtcu.
Pomoč otroku poteka v skladu z individualnim načrtom pomoči družini ali zapisnikom multidisciplinarnega tima centra za zgodnjo obravnavo. Vrtec po prejemu podpisanega zapisnika s strani staršev sestavi strokovno skupino, ki za otroka pripravi individualiziran program. V njem povzame potrebne prilagoditve, ki jih izvajajo strokovni delavci v skupini pri vzgojno-izobraževalnem delu ter predstavi načrt dodatne strokovne pomoči v vrtcu, ki jo izvaja vzgojitelj za zgodnjo obravnavo (strokovnjaki različnih profilov).
IZVAJANJE POMOČI V VRTCU
Pomoč otroku poteka v vrtcu, v oddelku ali izven oddelka, individualno ali v manjši skupini. Otroku se nudi pomoč tako, da se mu omogoča normalno vključevanje v skupne dejavnosti, hkrati pa se mu nudi pomoč za uspešno reševanje izzivov. Otroci z dodatno strokovno pomočjo v vrtcu lažje napredujejo, velikokrat lahko svoje primanjkljaje povsem omilijo in to jim omogoča boljši začetek nadaljnjega izobraževanja. Multidisciplinarni tim najkasneje 6 mesecev pred vstopom v osnovno šolo v zapisniku predlaga program vzgoje in izobraževanja ter pomoč v šoli, pri čemer upošteva tudi mnenje vrtca. Starši vložijo zahtevo za začetek postopka usmerjanja v skladu z zakonom, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. Zavod Republike Slovenije za šolstvo na podlagi zapisnika multidisciplinarnega tima izda odločbo o usmeritvi v skladu z zakonom, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. Strokovno mnenje komisije za usmerjanje v tem primeru ni potrebno.
Vrtec Semedela. | Vse pravice pridržane.
Design & Developed by Buy WordPress Templates