250

IZVEDBA PROJEKTA TURIZEM IN VRTEC (Z IGRO DO PRVIH TURISTIČNIH KORAKOV): UJETI V RIBIŠKO MREŽO

Namen projekta je, da otroci na zanimiv in aktiven način spoznavajo svoje mesto nekoč in danes. Izbrali sva ribištvo, ker je velikokrat poklic ribiča zanemarjen. Otrokom sva želeli predstaviti ribištvo preko aktivnega raziskovanja in srečanja z ribiči. Podrobno so spoznavali načine ribarjenja in ribiške pripomočke. Med izvedbo podprojekta smo izpostavili problematiko z ekološkega vidika in sicer v povezavi z odpadnimi ribiškimi mrežami. Kam z njimi? 

Cilji projekta:

Otrok:

  • aktivno sodeluje pri projektu
  • se seznanja s poklicem ribiča
  • prepoznava in uporablja tehnične predmete in procese, spoznava njihov namen in pomen ter v igri ponazarja njihovo delovanje
  • poimenuje ribiške pripomočke
  • razvija predstavo o nastajanju odpadkov ter pomenu in možnostih ponovne predelave
  • pridobljena spoznanja posreduje drugim

Skozi celo šolsko leto sva načrtovali vsebine v katerih so bili otroci ves čas aktivni:

  • Predstavitev poklica ribiča ter pripomočkov, ki jih potrebuje za ribolov; ribiška mreža, plovci, svinec, ribiška palica, laks, različne vabe ipd.).
  • Izdelava ribiške vrvi s plovci (nizanje testenin).
  • Igra vlog; »Magnetni ribolov«.
  • Obisk ribičev na ribiškem pomolu z ogledom ribiških ladij, ribiških mrež in plovcev ter uteži.
  • Ogled mestne ribarnice na tržnici; celotnega prostora, pripomočkov pri prodaji (tehtnica, zaboji, led), ogled predstavitve načina čiščenja ribe (strganje lusk).
  • Ogled  ribiške opreme in pripomočkov za ribolov v dveh trgovinah v Kopru.
  • Spoznavanje/prepoznavanje vrste rib in mehkužcev ter poimenovanje morskih rib (sardela, girice, kalamari, brancin, hobotnica, mečarica, morski list, bakala)
  • Izdelava didaktične igre »Ribolov«; urjenje drobne motorike ob lovljenju ribe (žičke) z zanko
  • Likovno ustvarjanje na temo »Ujeti v ribiško mrežo« z barvanjem in lepljenjem kamnov in školjk (skupno delo) ter ilustracija lastne ribiške zgodbe z žigosanjem mreže.
  • Spoznavanje različnih ribiških mrež (glede na material, velikost, obliko) in plovcev.
  • Prepoznavanje/naštevanje značilnosti ribiških ladij.
  • Pogovor o pomenu varovanja morskega okolja, o trajnostnem ribolovu in iskanje rešitev za ohranjanje čistega morja (zbiranje odpadnih mrežic).
  • Izdelava vrečk za telovadno opremo (v sodelovanju s poklicno šiviljo).

S projektom sva otrokom omogočili aktiven in zanimiv način spoznavanja pomena ribištva v našem mestu, kar je pripomoglo k njihovemu širšemu razumevanju lokalne dediščine. Načrtovane dejavnosti so otrokom približale delo ribičev. Slednje je spodbudilo njihovo radovednost in željo po raziskovanju tega poklica. Didaktične igre, ustvarjalne delavnice in pogovori o trajnostnem ribolovu so dodatno obogatili izkušnjo ter spodbudili njihovo razmišljanje o pomenu varovanja morskega okolja. Otroci so bili aktivno vključeni v celoten proces raziskovanja. Pri zbiranju odpadnih mrežic smo vključili pomoč staršev. Pri šivanju mrežastih, trajnostnih vrečk za telovadno opremo, nam je nesebično priskočila na pomoč upokojena poklicna šivilja.

Otroci so si ustvarili predstavo o pomembni dejavnosti v naši lokalni skupnosti. Prepoznavajo in poimenujejo nekatere ribiške pripomočke (ribiška mreža, plovci, uteži, ribiška palica, vaba, trnek, laks, vrša) ter razumevanje namena le teh. So ekološko ozaveščeni o problemu odpadnih ribiških mrež. Prepoznavajo in so sposobni našteti značilnosti ribiške ladje (dvigala za vlečne mreže, zabojniki, svetila, črne zastave, mreže). Skozi aktivno raziskovanje in igro so s svojo radovednostjo krepili zavest o pomembnosti trajnostnega razvoja. Želiva si, da bodo otroci pridobljena spoznanja in izkušnje v prihodnje uporabili za nadaljnje učenje in zavedanje o pomembnosti naravnih in kulturnih vrednot našega mesta.

Nekaj izjav otrok (transkripcija):

  • z mrežo uloviš ribe, da ne morejo zbežat ven
  • najlepši so mi bli tisti okostnjaki od rib, tam v ribarnici, ko delajo »bakala«
  • všeč mi je bilo, ko smo na pomolu videli, kako se je parkirala barka
  • zanimivo je blo v ribarnici, ko so se ribe premikale
  • meni je bilo lepo, ko smo nabirali kamne v mrežo
  • iz starih mrež lahko sešijemo majice, lahko dobimo nitke in naredimo vrečke
  • s tatijem sem odšel v tisto ribarnico, sem vidu eno ribo in jo kupu za domov
  • ne lovimo samo ribe, tudi hobotnico lahko, pa tudi meduze
  • v trgovini smo vidli polno palic za ribiče in vabe
  • vidli smo tudi mečarico, ma ni bla prava
  • tudi rake smo vidli, ki so se premikali in kalamare

                                                                         

Vzgojiteljica Katjuša Božič

Vzgojiteljica – pom. Vzg.: Manca Vovk

Kategorija:

DOSTOPNOST